Pages

Thursday, September 22, 2011

Selipar Jepun 2 - 0 Harimau Malaya

okee . aku nak cakap awal awal . jangan nak kondem kaw kaw keputusan ni . banyak faktor yang boleh dilihat mengapa kita jauh ketinggalan dengan Jepun semalam . faktor pertama aku sekali ialah FAM lah . itu jek . FAM tu lah yang bersalah dalam semua hal yang melibatkan bolasepak Malaysia . Yang Teramat Mulia haruslah bertanggungjawab . yang jadi masalahnya kalau kalah mereka lebih suka bagi kesalahan pada pemain,coach dan faktor2 lain . kalau menang, contoh emas Sukan Sea dan Piala AFF, tiba2 merekalah hero sebenar . kat situ dah nampak kan . bagi aku . tak perlu ulas panjang perkara ni . sebabnya ramai dah ulas panjang perkara ni di Facebook dan Twitter . masing-masing dengan pendirian masing masing . masing masing dengan akal fikiran mereka . dengar tak gema ultras nippon ? .aku rasa benda tu dah buat beberapa pemain kita goyang . pemain kita dah besa main stadium penuh, tapi penuh bunyi trompet bising tu, balingan botol dan lain2 . haha . gema chant yang lebih padu aku rasa nak buat pemain lawan sedikit goyang, xbanyak pun sket la . tapi pemain jepun pulak dah biasa main stadium2 yang camtu . nak lawan mereka perlukan sedikit keberanian bagi pemain . lagi satu . aku nak sangat kecik main first eleven . style gile . selambe je dia dribble pemain jepun . kiri kanan semua jalan . aku salute performance dia semalam dengan apek . satu lagi berani dia tu, xpadan dengan kecik .haha . xsalah pertikai kalau nampak kurang, cemuh tu yang salah . hahaha . oke laa . setakat ni je kot entri aku kali ni . Selamat Maju Jaya Harimau Malaya !

Selamanya Harimau Malaya ! Demimu Malaysia !

Nah tengok gambar Wan Zack Haikal yang terpaksa dipapah keluar akibat kecederaan ankle . dan dikhabarkan berehat selama 2 minggu . info : Nasrul Tajuddin Darus ( Jurulatih Fasioterapi Olimpik )


-menerima rawatan dari Coach Nasrul Tajuddin


p/s :"mengkritik tidak bererti menentang, setuju tidak semestinya menyokong, menegur tidak bermakna membenci dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik" "tegur biarlah jujur, ajar biarlah sabar,Didik janganlah diherdik"


No comments:

Post a Comment