Pages

Thursday, August 18, 2011

orang cakap gila . aku cakap ya .

Hye ! . tengok post kali ni pun tak masuk akal kan? . hahaha . but that is true about me . orang cakap aku gila . dah biase laa tuu an ? kehkehkeh . cerita yang sebenarnya yang aku nak kongsi pada semua bukan bab cinta . life . family . atau macam - macam lagi laa . butt aku nak posting pasal bola . kahkahkah . nampak biasa jee kan perkara ni . but for me . football is everthing . okee . Piala Malaysia akan start tak lama lagi kan . Seperti biasa . congak - congak awal dirancang oleh peminat dan pasukan itu sendiri . orang cakap "bodoh ke apa,tengok bola pun boleh menangis" , "ek eleh sikit-sikit tacing kalau kalah" , "balik rumah laa kalau tengok bola boleh nangis" dan banyak lagi laa . peduli apa aku . hidup aku . jiwa aku . my soul ! my passion ! my pride ! . YA!. aku akui aku dan banyak menangis kerana bola . paling aku tak boleh tahan . musim PIALA FA 2011 . bagi aku . tahun ini bagi aku PIALA FA adalah terbaik . Final Piala FA 2011 : Terengganu vs Kelantan : 11 Jun 2011 : SNBJ . selama 90 minit aku berdiri . tapi pada 1 minit terakhir . aku akui . jiwa aku dah tiada . semuanya hilang . aku kehilangan kata-kata . aku duduk mendongak ke langit sambil air mata berguguran . 8 detik menuju penamat . aku bangkit dari lamunan . SYUKUR . sekali lagi aku menitiskan air mata . pada waktu itu hanya Allah yang tahu perasaan aku . keadaaan itu merubah segalanya . tapi pada waktu itu aku duduk semula sebenarnya . aku tak tahan menitiskan air mata . terima kasih pada kawan-kawan aku , komrad Ultras Tranung yang lain , tanpa kamu semua mungkin malam itu aku hanya tahu menitiskan air mata . 10 tahun menunggu . akhirnya kami berjaya . Piala FA berjaya dibawa pulang ke negeri Terengganu . Namun sebenarnya ada yang lebih membanggakan . ada maksud lain kami berjaya . Terima Kasih TAN SRI ANNUAR MUSA . :) .


Sewaktu terikat 1-1, perlawanan Ada 30 minit lagi.....Penyokong Trengganu YG sedikit TAPI mampu menenggelamkan 60,000 penyokong kita yg diam tak bersuara........sebelum pasukan tewas,Penyokong kita terlebih dahulu Di tewaskan,.munkin terkejut dgn gol penyamaan...Tp KALAU kita begitu kecewa bagaimana dgn pemain YG terpaksa harungi 30 minit tanpa sokongan ??.FIKIR2 Lah ......


Terima kasih pada semua yang termasuk penyokong dan penonton . Tanpa anda mungkin pasukan Terengganu tidak akan sampai ke tahap ini . Pemain ke-12 . Gaya dan cara kami berbeza . Terima kasih walaupun hanya kami 5 orang yang didepan . kami mampu mengawal 30,000 penyokong Terengganu yang lain . Terima Kasih ! . tapi jangan lupa perjalanan kita masih jauh . tahun ini masih tinggal Piala Malaysia yang akan bermula pada 6 Sept . cabaran dan dugaan bakal ditempuh akan kita ketahui nanti . Tahun depan lebih mencabar apabila Terengganu dan Kelantan akan bertanding dalam AFC . sesuatu perkara yang jarang aku tempuh . namun tahun depan segala-gala nya akan menjadi lain . Harapan dan Doa menjadi azimat yang penting bagi meneruskan perjuangan . Perjuangan kita masih panjang . UNTIL THE LAST REBEL !.terima kasih semua pada yang sudi membaca post kali ini . nampak dah basi . tapi jika di imbau kembali . ia sesuatu yang manis . ia suatu perjuangan . ia suatu pengalaman .sebelum aku mengundur diri . nah tengok KINGCOMEBACK - TERENGGANU : . Thanks too all . Salam . :)

p/s: 8 detik bukan bermaksud lapan saat ok . tahu apa itu 8 detik :) .

No comments:

Post a Comment