Pages

Thursday, February 17, 2011

bosan !.

Assalamualaikum,sudah agak lama aku tak memblog-ing kan.Dah massuk 2 minggu lebih daa.Jom aku ceritakan sepanjang kehidupanku selama setengah bulan ini.Bermula 1 Feb!Jadual sibuk mula datang,dan sudah tentulah perkara ini bakal aku hadapinya.1 Feb!Pertama kali dalam sejarah hidup aku sampai di Stadium Sultan Mohamad IV,Kelantan.Bagaikan 'Stadium Gelora Bung Karno Malaysia' itu lah perkataan yang dapat aku ungkapkan sebaik tiba disana.Daripada 25,000 penyokong yang memenuhi segenap stadium cuma seramai 20 orang sahaja penyokong Terengganu.Pengalaman yang amat menarik bagiku.Inilah yang kita mahukan di suluruh stadium di negara kita.Namun semua itu hanya cerita dongeng yang tiada kesudahannya.3 Feb!.Komplot pertama Ultras Tranung di Mayang Village jam 9.30 pagi.Gabungan antara UT (Tranung) dan UT ( Lembah Klang).Satu perjumpaan yang ringkas namun penuh dengan makna.

Dan sepanjang minggu lepas aku berada di Shah Alam selama satu minggu.Pada asalnya cuma 5 hari yang aku rancang untuk kesana.Namun atas beberapa sebab,terpaksa laa.hahaha.9 Feb!Malaysia vs Hong Kong!Perlawanan yang paling menarik yang pernah aku sokong team negara.Tak sangke pulak kibar panji (bendera besar)lebih letih daripada chants!.Gila betul!.Tapi menjalankan tugas adalah yang paling penting pada malam itu.Daa laa malas aku nak cerite semua ni di stadium!Boleh buat aku kesurupan ! HAHA.Hari Khamis?perlu ke aku cerita satu persatu?Bagi aku hari Khamis yang lalu adalah kenangan yang paling indah pernah aku hadapi.Terima kasih banyak-banyak kat keluarga 'dia'.Hari Jumaat hari yang paling gila bagi aku.Tengok bola Terengganu vs Perlis di Astro Arena bertempat di Restoran Hakim,Seksyen 7,Shah Alam.Habis game metting pasal futsal untuk ULTRAS yang akan diadakan di Kota Bharu pada akhir bulan 5 ini.Hampir pukul 4 pagi baru balik rumah.Sebab balik kerana mengantok!.Bukan sebab metting dah tamat!..HAHA!.Hari Sabtu sebelum pulang ke Terengganu aku pergi menyokong satu lagi kelab yang aku anggap masih lagi terumbang.T-Team vs Harimau Muda A !.Perlawanan yang berlangsung di Stadium Majlis Perbandaran Petaling Jaya.Namun aku bangga apa yang kami lakukan di Stadium MBPJ.Sekumpulan kecil seramai 7 orang menyanyi chants!.Kami tak gentar!Kami tak takut!
Dan selepas game kami menerima penghargaan daripada pemain T-Team,Haris Safwan.Terima kasih banyak2 Haris.



Dan pada malam itu pasukan T-team tumbang 1-3 kepada Harimau Muda.Namun bagi aku itu adalah bagus untuk negara kita.Bagi aku negara lebih penting daripada negeri.Semangat kenegerian perlu dikikis apabila bertentang dengan semangat negara.Walau apapun yang terjadi negara lebih penting.Jatuh bangunnya negara,itu tetap negara kita!Malaysia!.Ni laa hidup aku sepanjang bulan dua yang dah masuk pertengahan ni.Apapun aku rasa hari ni macam nak cibai orang jea!Bodoh punyer budak.Tak pasal-pasal aku dah mencarut pagi tadi.Adoilaa.Biar je laa budak tu.Apepun esok akan menjadikan diri aku lebih mencabar!HEHE.Ok laa sampai sini jea aku nak memblog kali ini.Gambar yang dibawah ni adalah orang yang membangunkan Ultras Tranung .Terima Kasih semua.Peace no war.Assalamualaikum.


Ultras Tranung at Kelana Jaya!.

No comments:

Post a Comment